• Welkom bij SVO Buytenpark

de gezelligste voetbalvereniging
    van Zoetermeer
    SVO Buytenpark:
    Een leven lang voetballen!
  • Masters

• We komen vanuit verschillende richtingen en verschillende plaatsen. Van huis, werk of anderszins. De ervaringen van de dag dragen we met ons mee naar het veld.Soms leuk, ook wel minder plezierig, ronduit vervelend of erger. Eenmaal op het veld of in het clubhuis ontspannen de Masters van Oosterheem zich.

Door met elkaar te voetballen. Tijdens trainingen of wedstrijden. En wedstrijden betekenen vriendschappelijke optredens. Nooit in een officiële KNVB-competitie. Hoe onze persoonlijke omstandigheden ook zijn, waar we vandaan komen en straks ook weer naar terugkeren. Bij de Masters vormen we dan één groep.

We accepteren elkaar. Hebben oog voor elkaars eigenaardig- en zwakheden. Gaan daar positief mee om. Zorgen en vreugden delen we. Dat is te merken in het gedrag op en naast het veld, en in het uiterst plezierig napraten in de kantine.

Geen overtredingen die in het veld tijdens normale wedstrijden worden gehonoreerd met gele of rode kaarten.Geen verbaal geweld

Zelfs geen denkbeeldige kaarten. Iedere kaart is voor ons een teken van een gedrag dat we afwijzen. Niet het tot aan de rand van de fysieke mogelijkheden gaan. Spelen en laten spelen. En terug in ons clubgebouw geen roddel en achterklap.

Twee soorten Masters zijn er. Zij die actief een balletje willen trappen. Regelmatig tijdens trainingen en oefenwedstrijden of toernooien. En dan de passieve Masters. Mannen en vrouwen. Zij vinden het leuk en plezierig met ons op te trekken. Als toeschouwers, of na het trainingen en wedstrijden. Van de actievelingen verwachten wij dat ze graag willen voetballen en in ieder geval ouder zijn dan 32 jaar. Waar de bovengrens ligt bepalen zij zelf . We letten er niet op. Masters moeten zelf maar uitmaken of ze nog willen of kunnen meedoen.

Gezien de bijzondere sfeer die de Masters van Oosterheem kenmerkt, mogen we verwachten dat nieuwelingen zich weten aan te passen.

Voor de rest leggen de Masters zichzelf eisen op. Vanuit de wil iedere keer weer, iedere training en wedstrijd, er ook voor de ander een plezierige happening van te maken.

Masters hebben geen regels nodig. Als die ter sprake komen is er eigenlijk iets fout en zoeken we oplossingen voor het probleem. Desnoods volgt er een afscheid van de Masters.

De aanwezigheid van iedere Master wordt als positief ervaren. In en buiten het veld. Ze worden gemist bij afwezigheid.

Dat is ons succes. Daarom die bijzondere sfeer.. En dat willen we zo houden. Als je voor deze houding en instelling begrip hebt, ben je welkom. Het moet zo zijn dat mede-Masters zeggen: Wat fijn dat hij er (weer) is!

• Master van SV Oosterheem.
    Een definitie van een Master omschreven door een middelbare Master:

Geestelijk zijn wij volwassen maar verder zijn wij vitaal, jong van geest en misschien net even iets middelbaarder dan de rest van de vereniging. Alleszeggende sportieve prestaties zijn aanwijzingen dat onze leeftijd zeer jeugdig moet zijn. Zo jeugdig, zo blakend van geestdrift en lichamelijke vermogen, dat momenteel nog geen tegenpartij het zonder lichamelijke sidderingen het tegen ons durft op te nemen. Er heerst bij onze tegenstander angst om opgerold te worden, door de benen gespeeld te worden, angst om vernederd te worden.

Leeftijd.
    Een Master moet de schrikbarende leeftijd van 32 gepasseerd zijn. De maximale leeftijd kunnen wij helaas niet hoger stellen dan 73. Vrouwen zijn ook welkom.

Contributie.
    Door de vereniging is de contributie vastgesteld op € 14,- per maand. Een jaar heeft twaalf maanden. Administratie/ betaling gaat volgens de regels van de vereniging.

"de Jongsten Master".
    "de Jongsten" is een typisch Masterkenmerk dat niets anders over de Master zegt dan dat hij in de eerste uren van het bestaan voor het bestaansrecht heeft gezorgd. We noemen hem "de jongsten Master".

• Trainer:  Bert de Raad

Aanvoerder: Fred Imholz

Leider:  Zwarte Henkie

Verzorger: Wim Keereweer

• Team indeling

NaamRol
    Foekema, AlbertTeamspeler
    Keereweer, ErikTeamspeler
    Koppe, KevinTeamspeler
    Lieveld, JulesTeamspeler
    Sarhan, YasinTeamspeler
    Schellevis, HansTeamspeler

Er zijn 21 teamleden van wie de naam vanwege privacyredenen niet getoond wordt.