• Welkom bij SVO Buytenpark

de gezelligste voetbalvereniging
    van Zoetermeer
    SVO Buytenpark:
    Een leven lang voetballen!
  • Voor de afwezige vandaag een wedstrijd verslag. Ik ben de precieze scoreverloop even kwijt:
    Vandaag de wedstrijd tegen zwarte pijl. 6 broers met Surinaamse roots waren de tegenstander. Nadat de scheidsrechter de nodige regels heeft toegelicht ging de pot van start. Tim had de eerste overwinning al binnen door de toss te winnen. We begonnen wat onwennig en moeizaam. Automatisme ontbraken en het was Ro die ons op de been hield. De schoten verhouding zal iets in de buurt van 15-4 geweest zijn. Dus na een wat futloze eerste helft gingen we met 1-0(kwamen we goed mee weg) de rust in. We hebben de boel dus tactisch even flink aangescherpt. Onder leiding van Stan en Tim die een paar prima tactische opmerkingen plaatsten. De 2e helft ging van start en we kwamen wat ongelukkig op 2-0 achterstand. Rickert liep ongelukkig de bal in eigen doel. Hierna besloten we wat meer druk te gaan zetten. En met resultaat. Rick veroverde de bal op karakteristieke wijze en zette Jasper vrij voor de keeper. 2-1!! Vervolgens waren wij het die de pot bepaalde. Ro bleef de bal maar tegen houden en zag Jasper 1-op1 staan. Na een prachtige worp maakte Jasper het af en werd het 2-2. Hierna kwamen de gastheren meermaals voor ro. Ze kwamen er echter niet doorheen. Door sterk verdedigend werk van Tim&stan die feilloos aan 't verdedigen waren,bleven we aandringen. Helaas kregen we hem alsnog om de oren 3-2. Na een overtreding op Jasper vlak buiten het strafschopgebied, kwam 1 van de meest bizarre momenten van de wedstrijd. Drie man stonden naast de keeper als muur. Rick stond helemaal vrij aan de andere kant, alleen op de 1 of andere manier zagen de broers dit niet. Jasper speelde Rick aan en 3-3. Hierna volgde een hectische slotfase. De tegenstander krege na overtredingen 2x de gele kaart getoond en moesten de laatste minuten met 2 man verder. Mo was alleen een beetje geïrriteerd op de scheids.. En kreeg door commentaar zijn 2e geel en dus rood. 3 tegen 2 dus in de laatste minuut van de wedstrijd. Stan kreeg de uitgelezen kans om de winnende te maken, helaas gooide 3en van de broers zich ervoor. Vervolgens was het Rick die met zijn karakteristieke schuinbeweging de bal vrij maakte en de winnende binnen knalde. 3-4!!!!!!!!

Hiermee was de winst binnen gehaald en is er een groot compliment voor 't hele team. Iedereen geknokt en 2e gaan snel bier drinken met een tactische bespreking.

Man of the match: team ✌