• Welkom bij SVO Buytenpark

de gezelligste voetbalvereniging
    van Zoetermeer
    SVO Buytenpark:
    Een leven lang voetballen!
  • Alle ouders hebben zich op de zijlijn gemeld voor de wedstrijd tegen Voorschoten JO11-1. We zijn benieuwd of de jongens kunnen presteren op het tijdstip van 18.30 uur op een donderdagavond. Er zijn in ieder geval verschillende tactieken toegepast:
    * keeper Michael heeft al macaroni gegeten,
    * Rick een bruine bol met \"spikkeltjesworst\",
    * Als Koen scoort krijgt hij een ijsje,
    * Bij David staat thuis rijst met kip te wachten.

*Eerste helft: kans na kans
    Scheids Maurice is zich gelukkig bewust van de tijd en start de wedstrijd een paar minuutjes eerder op, nádat alle shirtjes uit de broek worden gehesen (op Jesper na).
    Er word flink druk gezet op de helft van de tegenstander met keer op keer een schot op doel, recht in de handen van de keeper.

Trainer Bas Koolmees galmt over het veld \"iets sneller\" waarna we beet krijgen. Vanaf de zijlijn wordt er ingedribbeld, mooi opgebouwd en afgewerkt door Devanté die de eerste goal van vanavond intikt.
    We krijgen gelijk een counter en de tegenstander zet direct de stand naar 1-1.

Er worden vele kansen gecreëerd maar er zit weinig kracht achter. Ook de vrije trap, die de vorige keer keurig in het netje werd gelegd door Justin, ging er niet in.

Ondertussen wordt er al een beetje gemopperd bij de supporters. Jeroen (vader van Koen) merkt op dat er \"weinig beleving\" te zien is bij de jongens, de opmerking krijgt weinig bijval maar krijgt wel de lachers op de hand. Veel tijd om te lachen krijgen we niet: in een tweede counter scoren de tegenstanders opnieuw en is de stand 1-2 bij de eerste klankschaal, ik bedoel timeout.

De rest van de eerste helft heeft meer weg van een flipperkast. Rick krijgt een kans maar maakt een gelijkmaker niet waar. Ook een corner trap passeert alle spelers voor het doel zonder resultaat. \"De bal ging zeven man voorbij!,\" roept Marjolein (moeder van Justin) verontwaardigd. Ondertussen spelen de tegenstanders stug door en trekt met 1-3 op naar de rust.

*Tweede helft: op een kluitje
    In de tweede helft voeren de tegenstanders gelijk de druk op. Het valt op dat de assistent-coach Moussa meer van zich laat horen. We vermoeden dat hij nog steeds in zijn rol zit als coach van het schoolvoetbaltoernooi van gisteren.

Jesper ziet een opening en probeert van afstand te schieten. De bal stuitert hard terug vanaf de lat, waardoor Rayan het een tweede keer mag proberen maar schiet hoog over.

We missen het combinatiespel van de jongens, er wordt met weinig pit gestreden voor de bal en ze lijken minder scherp. De flipperkast gaat door en de bal stuitert alle kanten op. In de chaos op het middenveld schuift Koen de bal slordig naar voren en krijgt het tóch voor elkaar om via de binnenkant paal en de keeper te scoren. Achteraf horen we dat de scheids van mening is dat het een eigen doelpunt is, hoe dan ook - het is 2-3.

Het laatste kwartier gaat over op kluitjesvoetbal. Marjolein probeert intellectueel in te brengen dat het \"scorend vermogen laag\" is. In de slotfase lijkt er een opleving te ontstaan en wordt het tóch nog een \"spannende beleving\". We zien een paar mooie combinaties in de aanval en Rayan scoort met een zuiver doelpunt de 3-3.

*Nabeschouwing
    In de dugout werd opgevangen dat een supporter van de tegenstander de complimenten aan de scheids geeft. (Er wordt nog nagegaan of hier voor betaald is.)

Er is verder vooral passief gevoetbald vanavond met weinig kracht en beweging in het spel. Of het aan het tijdstip ligt of het schoolvoetbaltoernooi van gisteren - we weten het niet zeker. Het heeft in ieder geval invloed gehad op het doorzettingsvermogen van het team.

We zetten er een punt achter.
    Letterlijk.