• We hebben van de Gemeente Zoetermeer een oproep gekregen om samen met hen nieuwe jonge boompjes te planten in de Nieuwe Driemanspolder. Zou het niet leuk zijn als een groep SVO-jeugdleden in SVO-shirt de boompjes gaan planten? Hieronder de oproep van de gemeente.

• Komen jullie op 15 maart jonge boompjes planten in de Nieuwe Driemanspolder? Ik ben opzoek naar een groep kinderen (het liefst) tussen de 8 en 12 jaar oud, die het leuk vindt om mee te planten! Woensdag 15 maart is de laatste dag van het Nationale Boomplantseizoen. Voorheen bekend als de Nationale Boomplantdag. Het doel van deze actie is om elk kind (van groep 6) een boom te laten planten.

In het kader hiervan wil de gemeente de aanplant van nieuwe bomen in de Nieuwe Driemanspolder starten samen met kinderen uit Zoetermeer. Hierbij komen zelfs de wethouders van Zoetermeer en Leidschendam-Voorburg mee planten!

Lijkt het jullie leuk om met een jeugdgroep hier aan mee te doen? Hieronder vindt je de planning. De momenten met de wethouder liggen vast; in de tijd dat de kinderen gaan planten kan mogelijk wat worden geschoven.

Planning:

• 14:00 - 14:25 uur: Aankomst, uitleg en start planten met kinderen
    • 14:25 – 14:35 uur: Aankomst wethouders etc. Eén kind nodigt de wethouders puit om te helpen bij de aanplant.
    • 14.35- 14.40  kort woordje over de plantactie door de VIPs, (elk 1,5 minuut)
    • 14.40-15.00 verder aan het werk! En fotomoment

Concreet:

• We zijn opzoek naar een groep van 15-30 kinderen, met voorkeur voor leeftijd van groep 6 (omdat de Nationale Boomplantdag zich op deze groep richt). Echter is 8-12 jaar ook prima.
    • Er dienen een paar kinderen bij te zitten die op de foto mogen en de rest moeten we van de achterkant mogen fotograferen.
    • Locatie: Zuid - Oostelijk deel N3MP, nabij Voorweg en fietstunnel. We bepalen nog een verzamelpunt/schuilplek/parkeer en fietsenstalling in de directe omgeving. Opties zijn de Ruitersportcentrum Voorweg en de Witte Raaf
    • Vervoer: in overleg kan er vervoer heen en terug worden geregeld

Keri van den Heuvel
    Gemeente Zoetermeer, Adviseur Natuur- en Milieueducatie (afdeling Vrije Tijd)